четвъртък, 5 май 2011 г.

България – поглед отвън

Преди време се проведе конференцията Branding Bulgaria, в която взе участие Саймън Анхолт, който е независим политически консултант и създател на разбирането за нацията като марка. Консултирал е правителства в над четиридесет държави. Той е основател на индекса на нациите като марка. Към тази конференция ме насочиха разсъждения, за това как изглежда България отвън.
В своята заключителна реч Саймън Анхолт казва, че имиджът на една страна принадлежи на населението, на хората и той е тяхна отговорност. Няма смисъл от промотиране, представяне и комуникиране, защото са агресивни и това не се харесва и не дава положителен резултат. Имиджа не може да бъде изграден по този начин. Няма смисъл да казваме колко е хубава страната ни. Проблемът не е в липсата на информация, а в това, че другите не са заинтересувани от нея.
Саймън Анхолт твърди, че общественото мнение е много зависимо от три фактора – образование /хората отиват и учат в други държави/, технология /хората обичат да са модерни/ и природа /отношението към нея/. Ако страната не е смятана за технологично развита, то тя може да акцентира върху туризъм и култура.
Според Саймън Анхолт в България липсва обща и ясна визия, с която да привлече хора отвън. И още нещо – не можем да обичаме някой, който не знае как да обича себе си.


Заключителната реч на Саймън Анхолт на Branding Bulgaria е публикувана във вестник „Капитал”.

.

1 коментар: